Ruilen & Retourneren

RUILEN & RETOURNEREN

We zouden heel graag willen dat al onze producten voldoen aan uw verwachtingen, maar dat is helaas onmogelijk. Soms is een artikel anders dan verwacht of valt de kleur of uitvoering tegen. Ruilen & retourneren hoort nu eenmaal bij shoppen. Wij respecteren uw besluit en hopen dat we u met een ander artikel wel blij kunnen maken. Retourneren is bij ons geen probleem, maar wij geven geen geld terug. U ontvangt een tegoedbon die 12 maanden geldig is.

U kunt het product op afspraak kosteloos ruilen of retourneren in ons magazijn. U kunt het artikel natuurlijk ook per post terug sturen, wel zijn de verzendkosten dan voor eigen rekening. Neem wel even voor de tijd contact met ons op!

VOORWAARDEN RUILEN & RETOURNEREN

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

U heeft het recht om zonder reden en binnen 1 week na factuurdatum (de dag waarop je het artikel besteld hebt) van de aankoop van het betreffende artikel af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen.

Wanneer u van een aankoop af wilt zien, dient u dit binnen 24 uur na bestellen aan BlijeKids te laten weten per e-mail.

Welke artikelen kan ik ruilen & retourneren?

U kunt een artikel alleen ruilen & retourneren als:

  • het een standaard artikel van onze webshop is
  • gordijnen worden speciaal besteld en kunnen NIET retour (hierbij geldt dus ook niet het herroepingsrecht)
  • het artikel compleet is
  • het artikel in de originele staat verkeert (niet uit de verpakking is geweest) en originele verpakking zit. BlijeKids geeft u uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van het geretourneerde artikel een tegoedbon in de vorm van een kortingscode. Wij hanteren 15% retourkosten en deze brengen in mindering op de tegoedbon. De kosten voor het retour zenden zijn voor de koper en niet voor BlijeKids. Deze tegoedbon kunt u gebruiken in onze webshop.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaan is omdat het artikel op een onjuiste wijze gebruikt is, mogen wij u aansprakelijk stellen.

BESCHADIGD OF VERKEERD PRODUCT GELEVERD

We vinden het erg vervelend als u een beschadigd of verkeerd product van ons hebt ontvangen. Wanneer wij u per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar. Dit kan per mail of telefonisch. Geef daarbij duidelijk de reden/aard van de klacht door, zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Indien mogelijk ontvangen wij graag foto’s zodat wij dit weer kunnen reclameren bij de leverancier. Wij proberen uw klacht uiterlijk binnen veertien dagen na uw melding hiervan af te handelen.

Indien u het artikel hebt geretourneerd en de klacht is gegrond, zal BlijeKids de kosten voor het retourneren voor haar rekening nemen. U ontvangt vervolgens alsnog het juiste of een onbeschadigd artikel van ons (afhankelijk van de opgegeven reden/aard van de klacht). Hiervoor betaalt u niet opnieuw de verzendkosten. Indien het artikel niet meer leverbaar is, ontvangt u het door u betaalde aankoopbedrag terug. Als hierbij de gehele bestelling is geretourneerd, worden ook de betaalde verzendkosten terugbetaald.

WETTELIJKE GARANTIE

Bij aankoop van artikelen in de webshop van BlijeKids is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

ALGEMENE KLACHTEN

Wanneer u een klacht heeft over andere zaken dan artikelen uit de webshop, kunt u mailen naar blijekids@outlook.com.
Een klacht wordt binnen een termijn van uiterlijk 21 dagen behandeld vanaf de datum van ontvangst.